Početna > kapitalizam, kolektivizam, protekcionizam, regulacija > (Ne)efikasnost tržišta

(Ne)efikasnost tržišta

Neprestano se provlači teza kako tržište nije efikasno, stoga je potrebna sve jača državna kontrola. Jasno je kako sudionici tržišta nikada nisu 100% efikasni, jer tržište je zapravo skup ljudi koji obavljaju svoje aktivnosti. A znamo da ljudi nisu savršeni. Svi mi imamo zdrav razum, ali ponekad nam nešto odvuče pažnju. Osim toga, informacije koje pronalazimo često su nesavršene i nepotpune. Treba biti svjestan kako tržište nije kruta stvar, već proces u konstantnom pokretu. Poduzetniku je najbitnija informacija hoće li se kupcu robe dovoljno svidjeti njegov proizvod da ga kupi, a takvu informaciju ima jedino kupac. Kupac s druge strane gleda kako će proći najbolje za novac koji posjeduje. Jasno, potrebna su neka osnovna pravila poput poštivanja dogovora i ugovora, te zaštite privatnih prava, ali ljude treba pustiti neka sami odluče što smatraju najboljim za sebe.

Tko od vas samih može bolje znati što želite?  Uzmimo za primjer razne dijete i preporuke pravila prehrane. Upišemo li u tražilicu “dijeta”, dobit ćemo niz različitih, pa evo nekih od njih: visokoproteinska, UN, banana, mesna, Atkinsova, po krvnim grupama… Recimo da ova po krvnim grupama postane prehrambeni zakon, jer je neki državnik probao i njegovom organizmu upravo ta odgovara. I prema novom zakonu, za vas je propisano puno mlijeka i povrća, a nikako meso. No problem je što radite teže fizičke poslove, a niti laktozu ne probavljate baš najbolje. Postoji mogućnost kako ćete puno više novca trošiti na propisanu prehranu kako bi nadoknadili potrebu za energijom.

Nekima dobro zvuči ideja kako tržišta moraju biti regulirana u svrhu zadovoljstva javnosti, no nitko ne može jednoznačno definirati taj interes. Svaki pokušaj definiranja “našeg interesa” zapravo je definiran “mojim interesom”. Previše političara smatra kako je regulacija poželjna i potrebna, a jasno je kako je njihova prosuda vođena osobnim interesima. Zadnja stvar koja je potrebna tržištu je regulacija i intervencija koja neprestano gradi barijere i šalje pogrešne signale i informacije ljudima, koji će onda naravno, djelovati u pogrešnom smijeru.

  1. Nijedan komentar do sada.
  1. Siječanj 18, 2012 u 7:38 pm

Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s

%d bloggers like this: