Početna > Hrvatska, regulacija > Ured za promet upozorava

Ured za promet upozorava

Čovjek bi pomislio kako su građani Zagreba zadovoljni razvojem situacije na tržištu taxi prijevoznika, ali Mijo Bezer iz Gradskog ureda za promet izlaže upozorenje kakvo može doći samo iz redova birokracije:

Gospodarska kriza i liberalizacija taksi-tržišta dovela je do toga da su svi veći autotaksi-prijevoznici snizili cijene svojih usluga. Ipak, kako napominje Mijo Bezer iz Gradskog ureda za promet, nemilosrdna borba dampinškim cijenama u konačnici bi mogla ugroziti opstanak pojedinih vozača kojima su se znatno smanjili prihodi. Cijena kilometra pada ispod pet kuna, a to je kritična cijena jer dobiti onda više nema.

Ne brinite gospodine Bezer, oni su privatnici i ne mogu si dopustiti dugoročno poslovanje s gubitkom, za razliku od državne ili gradske tvrtke. Ukoliko u ovom trenutku ne vide mogućnost zarade s takvim cijenama, ne bi ih niti spuštali na te razine.

Ukratko, tržište obavlja svoju funkciju. No sad je na redu birokracija da ponovno zamuti vodu, te proglase svoje interese “interesima građana”. Ostatak članka daje naznake kako su ovakve izjave mogle nastati. Čini se kako je Željko Petković, predsjednik udruženja Radio taksi Zagreb, počeo lobirati u Gradskom uredu za promet:

Između ostalog smo svim konkurentnim tvrtkama predložili da zajedno sjednemo za stol i da ministarstvo donese zakon kojim bi se primjenjivao isti standard.

Naravno, uz dogovoreni standard vjerojatno će doći i dogovorene cijene, tj. niže od propisanih biti će proglašene dumpingom i nelojalnom konkurencijom, te kao takve – kažnjavane. Sve ovo već podsjeća na tipični, puno puta viđeni primjer državničke brige o dobrobiti svojih građana, pardon, svojih interesa.

  1. Siječanj 19, 2012 u 1:28 am

    Bandić je otvoreno stao na stranu starih taksista kad je dolazio Cammeo, a ovi iz gradskih ureda su vjerojatno njegovi ljudi. S druge strane čovjek koji se založio za konkurenciju, a vjerujem da se iskreno založio jer je dobio prijetnje smrću, Boris Šprem, je otišao iz grada u Sabor. Možda se birokraciji sad otvorio prostor za “kontru”. Naravno da bi dodatna regulacija samo pogoršala stvari uređujući minimalne cijene i ograničenja konkurencije i “dampinga”.

    Inače, sad imamo nešto konkurencije i blagotvorni učinak se itekako vidi. E sad, kako dalje do potpune liberalizacije? Teško, kao što kaže taj čovjek kojeg si citirao, ali Talijani su se dosjetili jednog trika. Poduplati će broj licenci, ali na način da svakome tko već ima licencu daju još jednu. Trik je lukav jer licence imaju određenu tržišnu vrijednost. Postojeći taksisti se onda mogu dogovoriti i ne staviti ih u promet, ali vjerojatnije je da će ih prodati. Tako doduše novac od licenci ide njima a ne gradu, ali s druge strane grad dobije ono što je htio – više taksista na cestama – uz manje otpora od strane postojećih vlasnika licenci.

  2. Netko je tu lud!
    Siječanj 20, 2012 u 8:30 am

    Koja idiotarija!. Sad kaže da ispod 5 kn/km nema isplativosti a sami su (iako nemaju nikakva prava na to) prije godinu dana odredili maksimalnu dopuštenu cijenu taksija (bez ikakve računice i osnove) koja je 6 kn po km. Znači, iznad 6 je preskupo i nedopustivo i a ispod 5 se uopće ne isplati. Kakva idiotarija!
    A onda dalje: ako se ispod 5kn ne isplati, zašto nešto nisu učinili glede toga u zadnjih 9 mjeseci kako je došao Cammeo koji ima km/5 kn ali prva 2 vozi badava, što znači da u konačnici vozi kilometar za manje od 5 kn. I oni to dopuštaju toliko dugo a znaju da se ne isplati?!? Pa gdje su bili dosad???
    Znači, dolazak konkurencije neće donijeti ništa, a obećavali su svašta. Jer cijene bi prema ovom laprdanju trebale biti kod svih praktički identične, vrlo blizu onim “visokima” otprije (najvišima na svijetu, kako su polunovinarčići pisali a i idiotići po forumima).
    Što se onda dobilo liberalizacijom osim povećanja broja taksija do iznemoglosti (Zg ima više taksija po stanovniku od Tokija – Tokio ima omjer 1:700 a Zg 1: 600 – valjda radi jebenog standarda koji nam je jači nego u Japanu🙂 :-)). Pa zato i nemaju posla kad ih je previše a ljudi ionako nemaju love ni za kruh, što im znači da je taksi badava. A kud će se voziti???
    I naposlijetku, kad su stvari takve kakve jesu, radi čega ovakav genijalac i slični njemu ne daju otkaz kad nisu sposobni obavljati ono za što ih svi plaćamo?

    • vedran
      Siječanj 20, 2012 u 10:18 am

      neznam što ste s ovime točno htjeli reći, no samo da vas ispravim broj taksija nije povećan do iznemoglosti, ne postoji ta granica, odnosno ako i postoji tržište je tu da ju regulira, budite sigurni da ako imamo previše taksija da će se neki početi baviti drugim poslom jer im je tako bolje.

      također ne mogu se stvari samo tako uspoređivat, treba uzeti u obzir i ostale oblike prijevoza koji su dostupni u tokiju, new yorku, ili zagrebu
      zatim koliko ljudi posjeduje osobni automobil?
      to su procesi, kultura koja se razvija i napokon je zagreb napravio prvi korak u liberalizaciji i sad već raznorazni paraziti sa očitim osobnim interesima žele to uništiti. žele oduzeti zagrepčanima kvalitetan i jeftin oblik prijevoza (kad već nemamo druge kvalitetne oblike transporta liberalizirane)

      evo vam i jedan podatak o new yorku čisto da vidite da se stvari ne mogu samo tako bezveze usporediti
      New York City, with a population of over 8.1 million
      There are 13,237 taxis operating in New York City, not including over 40,000 other for-hire vehicle
      pa si računajte koliko izbora prijevoza ima stanovnik Ny a koliko Zg. isto je u tokiu i drugim velegradovima s kojima se zagreb nemože uspoređivat.

      http://en.wikipedia.org/wiki/Transportation_in_New_York_City

      ako hoćete bliži primjer skoknite do Bg pa vidite koliko imaju taksija da dobijete osjećaj. koliko ja znam imaju ih ukupno oko 10.000 na 1.8 mln ljudi skoro ko NY ali imaju ostali gradski prijevoz sličan našem. istina grad je puno veći ali teško da mi sa naših ni 1500 taksija možemo reći da ih ima previše, jednostavno treba privuči ljudi, naviknuti ih na taksi.

      • Netko je tu lud!
        Siječanj 23, 2012 u 5:52 pm

        Znači, kad si toliko siguran u ovo što pišeš pretpostavljam da bi sa zadovoljstvom prihvatio raditi pod tim uvjetima da si TI taksist? Ili tvoja djeca?

  3. Siječanj 21, 2012 u 12:00 pm

    Nedavno sam u društvu nekoliko pravnika i ekonomista izjavio da mi se čini da je “damping” potpuna izmišljotina i mit. Reakcije su bile otprilike kao da sam rekao da je Zemlja ravna ploča, pa sam ih tražio da mi daju jedan primjer dampinga, na što se nitko nije mogao sjetiti iti jednog.

    Moje je pitanje je – zna li itko iti jedan primjer uspješno provedenog dampinga u praksi?🙂

    • vedran
      Siječanj 21, 2012 u 7:42 pm

      damping je izmišljotina slažem se.
      recimo onaj koji nazovi dampa cijenu zapravo provodi tržišnu strategiju koju mu omogućava relativno veća efikasnost poslovanja od konkurencije i koristi manju maržu za održavanje što većeg tržišnog udjela, što je legitimno jer profitira tržište izravno i neizravno.
      ostali konkurenti ili “intersi” optužuju tog istog, efikasnijeg, za damping s namjerom da uvedu intervenciju na tržište koja bi im omogućila veći tržišni udio na račun korisnika usluga ili na račun poreznih obveznika na štetu tržišta izravno i neizravno.

      svatko tko spomene damping zapravo iskazuje svoju nemoć i licemjerstvo, pod krinkom lažnog općeg interesa ili je jednostavno glup.

    • vedran
      Siječanj 21, 2012 u 7:45 pm

      zaboravio sam istaknuti “veći tržišni udio ili/i cijenu”

  4. vedran
    Siječanj 23, 2012 u 6:08 pm

    @netko je tu lud
    radno mjesto nije stvar prihvaćanja nego odluke.
    da, ako bi moja djeca željela biti taksist ne bih im branio. za sebe sam izabrao nešto drugo prema svojim preferencijama. posao taksista me ne zanima, iako bih vjerojatno bio jako dobar taksist (volim voziti, volim ljude, ne volim šah, i sjedenje čitav dan čekajući da mi klijenti dođu).
    morate shvatiti da su godine jako loše usluge taksija uništile i ono malo renomea što su taksisti imali, biti će potrebne godine da se to vrati i da ljudi ponovo dobiju povjerenje u taksije i taksiste.
    na žalost mnogi danas bi bili sretni da imaju bilo kakakv posao, a to možete zahvaliti upravo ovima koji vas “štite od posla” kroz (minimalnu plaću, visoke doprinose, visoke poreze, visoku državnu potrošnju što rezultira visokim kreditnim rejtingom države, što se odražava i na cijenu novca i kamatne stope, pa je malo prilika za poduzetnike koji nemaju kapital, ono malo kapitala što ima gleda kako da se zaštiti od novih poreza, itd…) a dijelom je svatko i sam kriv vjerojatno iako je to malo bitno u ovakvoj neradno orjenitiranoj državi (rad se najviše oporezuje, a nerad se nagrađuje).

    znam mnoge koji neće raditi za minimlanu plaću jer dobiju puno više ako su na birou i rade na crno.
    jasno svi ostali koji rade uredno im to moraju plaćati, tako da je nezadovoljstvo ako ste u toj skupini potpuno razumljivo, no nije vam za to krivo tržište nego država.

  1. Siječanj 30, 2012 u 7:52 pm

Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s

%d bloggers like this: