Početna > Uncategorized > Vaša ekonomsko – politička orijentacija

Vaša ekonomsko – politička orijentacija

Vidim da proteklih tjedan – dva i drugi kolege slabo pišu, pa ne znam je li ovo kolektivni nedostatak inspiracije (trenutno imam 9 draftova i nisam zadovoljan s njima), ili zaista nema zanimljivih tema ovih dana.

U međuvremenu, evo jedne ankete (možda ovaj test političke orijentacije pomogne):

 

Hvala na odgovorima!

Kategorije:Uncategorized
  1. Veljača 14, 2012 u 7:02 pm

    Šteta što nije ponuđena opcija “extreme conservative arch-liberal”.🙂

  2. Veljača 14, 2012 u 8:14 pm

    Pa kako je krenulo, mislio sam da će samo opcija “liberal” biti dovoljna, ali vidim da konačno ima i drugih odabira u anketi.🙂

  3. Veljača 14, 2012 u 10:18 pm

    Ne znam zbilja koliko bi pijan trebao biti da za sebe izjavim da sam liberal. Na sam spomen te riječi u glavi mi se stvori slika hijenskog lica Hillary Clinton i čujem krešteće glasove svih socijalističkih demona koji opsjedaju njenu progresivnu aristokratsku dušu.

    • Veljača 15, 2012 u 8:07 am

      Ja bih nju u onom slikovnom prikazu prije stavio dolje lijevo, tj. socijal demokrat. Pod liberal sam mislio na kvadrat dolje desno.

  4. Nedjeljni Komentar
    Veljača 16, 2012 u 12:49 pm

    Liberal je danas pervertiran pojam. Zato se i morala izmisliti riječ liberarijanac ili “klasični liberal”. Po starom poimanju, ja sam liberal, po novom libertarijanac.
    Sad sam na iPadu pa nažalost ne mogu vidjeti anketu.
    Nedostatak pisanja: i sam imam par draftova, ali neki su zastarjeli jer su ih događaji pretekli. Inače dao sam si u zadatak maksimizirati kvalitet i količinu do referenduma, a s obzirom na rezultat, nije čudo da se pojavio burn-out effect…🙂

  5. Nedjeljni Komentar
    Veljača 16, 2012 u 1:14 pm

    Ah, radilo se tek o sporoj stranici.. Moj rezultat:
    Economic Left/Right: 6.12
    Social Libertarian/Authoritarian: -5.49

    Vidim sad da imaju i libertarijance, ali ne znam otkud im “desnica” uz libertarijanizam!
    Usput, prikaz rezultata me malo podsjeća na ovaj graf koji je netko na Usporedbama (u komentarima) nazvao bezvrijednim ali meni se sviđa:
    https://nedjeljnikomentar.wordpress.com/2011/07/12/politicki-spektrum-s-dimenzijom-slobode/

    Inače mnoga pitanja u testu nisu “jasna” što se mene tiče. Npr. da li multinacionalci izrabljuju nerazvijene. Naravno da izrabljuju, ali sam zato što im korumpirana stoka na vlasti to dozvoljava, a za iste – kad se radi o demokratskim zemljama – glasovala je većina, pa zato ne vidim u čemu je problem s tim firmama. Državni službenici ih POZIVAJU da izrabljuju njihove sugrađane. Recimo naše vlasti od osamostaljenja naovamo. Zato sam odgovorio Strongly Disagree. Ako IB! ne pristane na “suradnju”, oni će otići kod H!-a, a ako ni oni neće, onda kod neke IT firme iz trećeg svijeta. Ako nitko iz IT sfere neće, onda će novac preusmjeriti u ceste ili bilo kamo gdje se dade ukrasti.
    Takvih pitanja ima pet-šest tako da je rezultat vjerojatno neprecizan.

  6. Veljača 16, 2012 u 1:59 pm

    Ja sam dotični koji ga je nazvao bezvrijednim – štoviše, smatram da je i štetan za poimanje osnovnih pojmova.

    Ne želim ulaziti previše u smisao pojmova ljevice i desnice (Siniša je dao lijepe kontraargumente toj podjeli u istim komentarima), ali neke stvari trebaju biti jasne: ekonomske i osobne slobode NISU nezavisne varijable koje možemo staviti na ortogonalne osi i ponašati se kao da točkama možemo opisati pojedine političke pozicije. U Južnoafričkoj republici Apartheid se uzdigao kao sindikalni pokret koji je htio spriječiti ulazak jeftine crnačke radne snage na tržište rada (“Workers of the world unite – for a white South Africa!”). Je li to pitanje osobnih ili ekonomskih sloboda? A da se nije radilo o boji kože, nego o nacionalnosti ili pripadnosti obitelji koja ima ekskluzivno pravo na članstvo u sindikatu, opet – jesu li to ekonomske ili osobne slobode? Ako vam netko brani ekonomsku djelatnost (Židovi u 3. Reichu, Hrvati i Muslimani u Republici Srpskoj za vrijeme rata), i prisiljeni ste živjeti od milostinje, je li to samo kršenje vaših ekonomskih prava?

    SSSR i Sjeverna Koreja bi na ovom grafu bili blizu same nule, kao i npr. Kambodža za Pol Pota. Koji bi se praktični primjer lijevog uređenja znatno udaljenog od nule mogao naći?

    Mislim da ovaj graf daje lažnu makro sliku situacije.

  7. Ožujak 8, 2012 u 3:54 pm

    Danas sam pročitao kako je Pernar izjavio da je progresivni libertarijanac, tako da mi ova anketa postaje sumnjiva😀

  1. No trackbacks yet.

Odgovori

